Projekt ESF
Meniny
Dnes: Lucia
Zajtra: Branislava
Pozajtra: Ivica
Aktuálne projekty
Projekt Podpora pomáhajúcich profesií 3
Erasmus+ KA210 - VET Tvorme spolu!
Národný projekt Pomáhajúce profesie v edukácii detí a žiakov
Erasmus+ KA1 - Mládež v európskej inklúzii / The Youth in european inclusion
Erasmus+ KA1 - Otvorení pre Európu / Opened for Europe
Erasmus+ KA2 - Rozdelení a predsa spolu / Divided but still together
Erasmus + KA229 „Rozdelení a predsa spolu“ v učebnom odbore hostinský, kuchár, čašník, kaderník
IT akadémia - vzdelávanie pre 21.storočie
Erasmus+ Healthy European Youth
Odborné vzdelávanie a príprava pre trh práce - Švajčiarsko – Slovenský projekt
My sme tu doma
Inscenácia Divadelného centra v Martine - My sme tu doma - poriadne zamávala emóciami našich žiakov. Prostredníctvom hlavných protagonistov, rómskeho dievčaťa a dvoch kamarátov z detstva, sa snažili ukázať obraz dnešného sveta, teda aj Slovenska, v ktorom sa zvolebnieva. Úlohou bolo prebrať mladých ľudí z letargie, v ktorej žijú, ukrytí na sociálnych sieťach, častokrát bez názoru na budúcnosť, ale aj prítomnosť.
Mariana bavia bojové umenia a možno by raz chcel byť vojakom. Pripojí sa však ku skupine brancov, ktorá cvičí v lese, a nadchne sa pre ich filozofiu obrany Slovenska pred všetkými, čo mu chcú škodiť. Števa baví maľovať, fotiť, natáčať videá. Kamarátove aktivity sa mu síce nepáčia, ale keď ho požiada o pomoc, neodmietne, ale pomôže mu „podľa svojich predstáv“.
S extrémizmom sa stretávame často cez médiá, ale aj v realite. V tomto predstavení bolo extrémizmu viac než dosť. Reálne zábery z futbalových zápasov, z ulíc, zo života...Mnohí sa k tomu stavajú ľahostajne a mnohí sa na stranu extrémistov pridávajú. Na toto nebezpečenstvo poukazovali aj hlavní predstavitelia, keď prepojili históriu so súčasnosťou. Bohužiaľ, absencia dejepisu v učebných odboroch urobila svoje a reakcie našich žiakov boli viac než diskutabilné.
Oceňujem prístup hercov k reakciám žiakov a záverečnú diskusiu, ktorej sa zúčastnili tí, ktorí si potrebovali s hercami vydiskutovať niektoré témy ako rómska problematika a „kotlebovci“.
Tento kultúrnospoločenský zážitok by nás možno mal priviesť k tomu, aby sme prepojili učebné osnovy s praxou a viac sa so žiakmi rozprávali o súčasnom dianí v politike a spoločnosti, aby sme predchádzali rodiacemu sa extrémizmu a rasizmu.
Mgr. Blanka Chubanovová